Dag 21 Blue Mountains wandeling - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 21 Blue Mountains wandeling - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 21 Blue Mountains wandeling

17 Augustus 2017 | Australië, Katoomba

Na en winderige en frisse nacht stond ik enigszins vermoeid op. De tent stond wat scheef, waardoor we minder prettig lagen. Het was wel een leuk plekje, voor het eerst aan een beekje. We vetrokken op tijd de vallei uit en probeerden voor mij nog een paardrijtocht te regelen, maar dat was die ochtend helaas niet mogelijk. Onze wandeling was gepland bij Wentworth falls en wel de National Pass. Een pittige bergwandeling met veel klimmen en dalen van ruim 6 km. Het begon met een pittige afdaling via trappen en stenen. Af en toe moesten we bukken om onder een klif door te lopen. We kwamen verschillende watervallen tegen, allemaal prachtig, en geweldige uitkijkpunten. Gedurende de tocht kregen we het gelukkig vanzelf warmer. We zagen nog twee kaketoes maar helaas geen kangoeroes. Het blijft apart dat we die vrijwel niet gezien hebben. Ik had dat echt anders verwacht. We hebben stevig doorgelopen en na dik 2 uur waren we terug bij de auto's, moe maar voldaan. Mooi op schema, want we moesten nog een behoorlijk stuk naar Melbourne (ruim 800 km) en onderweg nog lunchen en de laatste boodschappen halen. We reden door een mooi glooiend boeren/prairie achtige omgeving. Anna, Jan en ik speelden wat spelletjes Quixx en met wat leuke muziek op de achtergrond  (o.a. Lion King, kan ik mooi vast een beetje in de stemming komen en de teksten leren voor de musical die we over enkele weken gaan zien) gaat de tijd vanzelf voorbij.Zo'n 380 km voor Melbourne zijn we afgeslagen en hebben we een kampeerplek ergens langs een zandpad opgezocht. De lucht zag er al dreigend uit en het duurde niet lang voor het begon te regenen. Tussen de buien door konden we nog net de tenten opzetten, maar het koken moest in de regen gebeuren. De mannen hadden wel voor een goed kampvuur gezorgd, wat het al aangenamer maakte. Ondanks de regenbuien smaakte de risotto verrukkelijk. Echt een gezellige laatste avond rondom het kampvuur zat er niet in door de regen. Snel de afwas gedaan, tenten ingericht en met de toilettas in de auto gaan zitten. Daar kon ik ook nog even bellen naar huis. Veel meer konden we niet doen, dus voor 22.00 uur lag iedereen in de tent.
Morgenochtend moeten we vroeg inpakken en de laatste 400 km naar de autoverhuur rijden. Ergens onderweg moeten we de auto's nog een beetje schoonmaken en de tassen weer inpakken. Om 15.45 uur hopen we de lucht weer in te gaan voor de 26 uur durende vlucht naar huis.

• 17 Augustus 2017 - 15:24

René:

Gelukkig heb je daarna thuis nog een week vakantie om bij te komen .......... hahaha

• 19 Augustus 2017 - 18:25

Jan Berendijk:

Knap van je respect mooie ervaring en leerzaam.