Dag 8. Arequipa (21-7) - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 8. Arequipa (21-7) - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 8. Arequipa (21-7)

Door: Marije & Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Marije

21 Juli 2014 | Peru, Arequipa

Na een héél uitgebreid ontbijt, incl. yoghurt en allerlei soorten toevoegingen als gepofte quinoa en soya, reuzen rozijnen (zelfs groter dan de dark flames van de Nederlandse markten), honing etc. hadden we een afspraak met Rosa, de contactpersoon van onze reisorganisatie hier in Peru. Na een zeer hartelijk welkom heeft ze ons tot in de puntjes de rest van onze reis toegelicht en konden wij veel vragen stellen. Het beloven nog twee prachtige weken te worden, met vele excursies en prachtige plekken die we nog mogen ontdekken. Na deze nuttige afspraak zijn we er zelf op uit gegaan. Op een half uur lopen bevindt zich het uitkijkpunt Yanahuara. De wandeling ernaar toe gaf al een mooi uitzicht over de vulkanen en de bergen op een ervan ligt zelfs sneeuw. Ook de vele kleine pittoreske straatjes zijn een plaatje waard. Op de één of andere manier zie je de bergen niet zo scherp. Misschien komt het door zand, mist, of gewoon omdat ze zo hoog zijn. ’s Middags hebben we een heerlijke 3-gangen lunch genuttigd voor omgerekend 3 euro p.p.! De wandeling terug langs de Chili rivier met als eindpunt Plaza de Armas was eveneens mooi, maar ook wel zwaar door de warmte en waarschijnlijk ook de hoogte. Het is ons zelfs gelukt om een vierbaansweg over te steken: kijken, afwachten, nog eens kijken en dan rennen… Na de nodige boodschappen en het ophalen van onze schone en ‘gestreken’ was, hebben we nog heerlijk anderhalf uur liggen uitpuffen bij het zwembad. Het nut en resultaat van het strijken was ons niet helemaal duidelijk. Rond 16.30 is de zon zijn kracht hier wel verloren en wordt het tijd voor de lange broek en een vest. Na een kofferslot-incident van Marije (hij wilde niet meer open, gelukkig kwamen we met de schrik vrij) hebben we heerlijk traditioneel gegeten in het gezellige restaurantje ‘Ary Quepay’. Het was een (pittig) gevulde paprika met een soort beefstew en een gepofte aardappel met kaas. Het bestelde drankje was wel erg traditioneel. Het was gebrouwen door paarse mais te koken met ananas, kaneel, kruidnagel, limoen en suiker. Marije vond het niet zo’n succes. Yvonne gelukkig wel, dus die had anderhalf glas leeg te drinken.

Morgen is het om 7 uur al ontbijttijd, want de bus naar Colca Canyon zal om 7.30 vertrekken. Op papier beloofd het een prachtige tour te worden met vele uitkijk- en (letterlijk) hoogtepunten. Dat worden vast hele mooie herinneringen, foto’s en voor jullie lezers mooie blogverhalen.

• 22 Juli 2014 - 14:37

Omijet:

Ben weer helemaal bij!

• 23 Juli 2014 - 07:35

Gerda:

Ha ik miste jullie blog al vanmorgen zo gewend bij mijn ontbijt
    Maar ik hoorde via een sms van Yvonne dat jullie een paar dagen in een gebied zitten
    Zonder internet even wachten dus

Verslag uit: Peru, Arequipa

Rondreis Peru 2014

In de zomer van 2014 gaan Yvonne en ik samen een 3,5 weekse rondreis door Peru maken. Twee en een half jaar geleden hebben we elkaar op de studentenvereniging in Groningen leren kennen en zijn sinds die tijd goede vriendinnen. Terug van mijn reis door Afrika liet Yvonne weten graag eens door Zuid-Amerika te reizen. Ik gaf aan wel mee te willen en zo ontstond ons plan. Toen Yvonne in november 2013 een behoorlijke medische tegenvaller te verwerken kreeg, maar daar wonder boven wonder goed van aan het herstellen is, zijn we vanaf februari concretere plannen gaan maken. Samen met reisorganisatie Vamonos hebben wij een prachtige individuele reis samengesteld. We zullen beginnen in Lima en vervolgens via Paracas en Ica doorreizen naar Arequipa. Twee acclimatiseerdagen vanwege de hoogte zijn hier wel nodig. Daarna kunnen we verder trekken door de Colca Canyon en brengen we een bezoek aan het Titicacameer waar we bij de lokale bevolking zullen overnachten. Tot slot reizen we naar de omgeving rondom Cuzco waar we ons zullen wanen in de cultuur van de oude Inca's. We bezoeken hier onder andere de Heilige Vallei met als hoogtepunt Machu Picchu!
Samen zullen wij tijdens deze reis een blog gaan bijhouden en we hopen dat jullie deze, net als vorig jaar, met veel plezier zullen lezen.