Dag 23. Terugreis, part II (5/6-8) - Reisverslag uit Lima, Peru van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 23. Terugreis, part II (5/6-8) - Reisverslag uit Lima, Peru van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 23. Terugreis, part II (5/6-8)

Door: Marije & Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Marije

06 Augustus 2014 | Peru, Lima

Na toch wel een wat vreemde nacht na zo’n hele dag reizen en ten slotte een gecancelde vlucht, was het ontbijt des te aangenamer. We hebben enorm zitten bunkeren met z’n vieren. Er was een buffet van meters en meters lang. Als lunch mochten we ook van al deze lekkernijen wat meenemen. Om 10.30 uur stond er ineens al een taxi klaar, de vliegtuigmaatschappij wilde dat we wat eerder aanwezig zouden zijn. Ze hadden daarom zelf al een taxi gestuurd, welgeteld drie! Onzin natuurlijk, dus we zijn gewoon met z’n vieren in één taxi gegaan. Het inchecken was zo gebeurd en de medewerkers hebben vannacht vast doorgewerkt, want ook onze aansluitende vlucht in Madrid was al geregeld. Dat zou betekenden (wanneer nu alles wel goed zou verlopen) we om 15.00 uur weer voet op Duitse bodem konden zetten. Er was eveneens weer gezorgd voor een lunchvoucher die we bij een McDonald’s hebben ingewisseld. Het is natuurlijk enorm balen wanneer je ruim 20 uur vertraging oploopt, maar wat betreft de afhandeling van vliegtuigmaatschappij LAN en alles wat zij voor ons hebben geregeld niks meer dan lof. De lange vlucht van 12 uur vanaf Lima verliep prima. Opvallend was de enorme hoeveelheid vrije stoelen. Veel mensen hadden twee en sommige zelfs drie stoelen tot hun beschikking. Na het avondeten is Marije dan ook twee stoelen voor zichzelf gaan zoeken, die er gelukkig nog waren. Dat zit toch net wat ruimer en je kunt een soort van liggen. Echt geslapen hebben we helaas niet en we moesten de klok natuurlijk weer vooruit zetten. Gelukkig hadden we dit keer wel allemaal een tv-schermpje, dus een x-aantal films zijn er in die tijd wel bekeken. Brak, maar blij dat we in ieder geval weer veilig in Europa waren, stonden we om 9.30 op het vliegveld van Madrid. Hier moesten we eerst opnieuw inchecken vanwege de nieuwe vlucht en natuurlijk opnieuw door de douane etc. De knollen begonnen wel op te raken, maar we moesten het toch echt nog een paar uurtjes volhouden. Gelukkig vertrok het vliegtuig naar Düsseldorf mooi op tijd en kregen we zelfs nog een broodje onderweg. Na een prima vlucht waren we binnen 45 minuten het vliegtuig uit en hadden we de koffers, dus we moesten zelfs nog even Op Emiel wachten, onze taxi. Een heerlijk gevoel om na 2,5 dag reizen uiteindelijk met koffers en al en in goede gezondheid weer in de auto op weg naar huis te zitten!

We hebben genoten van het land van de Inca’s, de cultuur en de vele daarbij horende ruïnes, terrassen en andere architectonische gebouwen. De natuur, het wisselende landschap, heeft ons het meest verwonderd. We hebben, op de jungle na, vrijwel alles meegemaakt: de kust, de woestijn, het binnenland en het hooggebergte. En dat allemaal in één land in drie weken tijd. We zijn van de zeer toeristische trekpleisters tot de meer offroad wegen gekomen. Het was een fantastische reis in vele opzichten die we ons, mede dankzij dit blog en de vele gemaakte foto’s, nog lang zullen herinneren. We hopen dat jullie net zo genoten hebben van het lezen van onze blog, zoals wij genoten van het overdenken en opschrijven van onze belevenissen iedere dag weer. En wie weet hebben we jullie wel geïnspireerd. Wat ons betreft is Peru in ieder geval een grote aanrader!

• 06 Augustus 2014 - 23:11

Hendrielle:

Welkom thuis!

• 06 Augustus 2014 - 23:12

Hendrielle:

Welkom thuis!

• 07 Augustus 2014 - 15:53

Anneke Slui:

fijn dat jullie weer thuis zijn, het was weer een genoegen om je verslagen te lezen,
    ben al benieuwd of jullie nog meer op je verlanglijstje hebben staan, wat reizen betreft?
    lekker uitrusten en nagenieten

Verslag uit: Peru, Lima

Rondreis Peru 2014

In de zomer van 2014 gaan Yvonne en ik samen een 3,5 weekse rondreis door Peru maken. Twee en een half jaar geleden hebben we elkaar op de studentenvereniging in Groningen leren kennen en zijn sinds die tijd goede vriendinnen. Terug van mijn reis door Afrika liet Yvonne weten graag eens door Zuid-Amerika te reizen. Ik gaf aan wel mee te willen en zo ontstond ons plan. Toen Yvonne in november 2013 een behoorlijke medische tegenvaller te verwerken kreeg, maar daar wonder boven wonder goed van aan het herstellen is, zijn we vanaf februari concretere plannen gaan maken. Samen met reisorganisatie Vamonos hebben wij een prachtige individuele reis samengesteld. We zullen beginnen in Lima en vervolgens via Paracas en Ica doorreizen naar Arequipa. Twee acclimatiseerdagen vanwege de hoogte zijn hier wel nodig. Daarna kunnen we verder trekken door de Colca Canyon en brengen we een bezoek aan het Titicacameer waar we bij de lokale bevolking zullen overnachten. Tot slot reizen we naar de omgeving rondom Cuzco waar we ons zullen wanen in de cultuur van de oude Inca's. We bezoeken hier onder andere de Heilige Vallei met als hoogtepunt Machu Picchu!
Samen zullen wij tijdens deze reis een blog gaan bijhouden en we hopen dat jullie deze, net als vorig jaar, met veel plezier zullen lezen.