Dag 15. aankomst Dundee (22-7) - Reisverslag uit Dundee, Zuid-Afrika van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 15. aankomst Dundee (22-7) - Reisverslag uit Dundee, Zuid-Afrika van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 15. aankomst Dundee (22-7)

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

22 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Dundee

Wie had dat gedacht, regen in Zuid-Afrika in de winter, het droge seizoen hier. De Afrikanen zullen een feestje vieren, maar voor ons vakantiegangers is het minder. Gelukkig hadden we vandaag een reisdag. Vanmorgen na het ontbijt voelden we de eerste sputters en eenmaal onderweg ging het harder regenen en bleef het regenen tot een uur of 13.00. En dat na al die zon overgoten dagen... De weg naar Dundee was niet zo speciaal en de grijze regenachtige lucht hielp ook niet mee. Het landschap was heuvelachtig en door het weer ontstonden soms dichte stukken mist. Dit keer geen zebra's, kudu's of impala's, maar paarden, schapen en koeien langs de weg. Er zijn weinig hekken dus een koe steekt gewoon over als hij het daar tijd voor vindt. Je rijsnelheid aanpassen dus. Het was een typisch platteland gebied, met de traditionele ronde huisjes. Opvallend was het rommelige aangezicht van de dorpjes waar we door kwamen. Dundee zelf was ook niet wat we (vooral Thera) er van verwacht hadden. We dachten dat het een sfeervol Engels dorp zou zijn. Ons guesthouse is dat ook zeker. Een prachtig monumentaal landhuis met een typisch Engelse tuin, heel mooi. Op een aantal huizen na is het verder vooral vergane glorie, rommelig en vervallen. Het weer maakte het aangezicht nog wat triester, maar dat belooft morgen weer zo'n 10 graden warmer te zijn met een zonnetje. Het was een zeer geschikte dag voor een museumbezoek. Vlakbij ons guesthouse bevindt zich het Talana museum. Het is een gevarieerd museum welke is begonnen met spullen uit de Anglo Zulu oorlog. Maar er zijn ook delen over de productie van glas, werken in de (kolen)mijnen, het boeren in Dundee en de klederdracht. 'S avonds hebben we bij een prachtig in Engsel ingericht hotel, Royal In, gegeten. Het wordt inmiddels al een gewoonte om tijdens het wachten op het eten een spelletje kaarten (eenentwintigen of pesten) te spelen. Erg gezellig en de tijd vliegt dan. Aangezien het hier vandaag behoorlijk fris was zijn we na het diner op tijd ons bed (met elektrische dekens!) in gedoken.
Morgen zullen we een route gaan rijden om verschillende monumenten en plekken uit de oorlogen te bezoeken.

• 22 Juli 2015 - 22:08

Bert:

Grappig, juist daar hebben wij toen ook geslapen: The Royal Country Inn. Daar hadden ze dat ei niet. Dat was 3 op 4 mei 2002. Inclusief diner en ontbijt en lekkere drankjes betaalden we toen met z'n tweetjes
    R 534,20.......
    Helaas kan ik geen kopie van de rekening plakken :-)

Overigens de beschrijving van het stadje komt ons bekend voor. Geen achteruitgang dus!!
    Hopelijk zijn de bedden verbeterd. Toen had elk bed twee matrassen omdat ze allebei zo slecht waren...

• 22 Juli 2015 - 22:38

Opiomi:

Ja zo'n regendag maakt het niet mooier!wat dat betreft zaten en zitten we hier nu goed. Bijna 60 km onder de pedalen met een temp van 26gr. En nu om half 11 zitten wij nog buiten.