Dag 14 reisdag richting Brisbane - Reisverslag uit Guthalungra, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 14 reisdag richting Brisbane - Reisverslag uit Guthalungra, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 14 reisdag richting Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Marije

10 Augustus 2017 | Australië, Guthalungra

Zo, dat is mooi wakker worden. Op het strand, een paar meter vanaf de zee en het zonnetje dat net op komt. Zo naar als ik me gisteren voelde zo fit voelde ik me nu, ondanks de vroegte. Een goede nacht slaap doet wonderen. Na het ontbijt heb ik nog een kort fotorondje bij Sarina beach gedaan, wat prachtig hier. Daarna stapten we in de auto voor een lange reisdag. Het landschap is hier weer compleet anders dan een paar dagen geleden in de Outback. Het is groen, bosrijk en heuvel/bergachtig. Op een gegeven moment leek het weer meer op het platteland; uitgestrekte weilanden met mooie houten hekken. Ook zag je echt van die Australische ranges, heel gaaf. Lijkt me te gek om daar eens een tijdje door te brengen en de omgeving ook vanaf een paardenrug te verkennen. Wellicht later, op deze reis gaat dat niet lukken. In de verte zagen we nog een keer een groepje kangoeroes. Ik blijf me erover verbazen dat we die nog zo weinig hebben gezien terwijl ze hier zoveel zouden moeten zijn. We lunchten op het terrein van zo'n soort range, gewoon in het gras. Tijdens mijn fotorondje heb ik nog een gesprekje gevoerd met een trucker. Aardige vent die benieuwd was naar onze reis. De meeste Australiërs zij  trouwens erg vriendelijk, behulpzaam en geïnteresseerd. Verder weinig bijzonders, vooral veel in de auto zitten, beetje kletsen, lezen en naar buiten staren. Helaas niet heel veel kilometers afgelegd ondanks de vele uren. We moeten nog 300 km naar Brisbane. Na de boodschappen een plekje opgezocht wat weer niet makkelijk was. Eerst een of andere kilometers lange zandweg die bij niks uit kwam. Gelukkig werd er besloten om te keren en wat anders te zoeken. Vlakbij bleek een betaalde camping te zijn. Gezien het tijdstip en het vele rijden kozen we daar toch voor. Niet helemaal Avanta waardig maar ik vind het prima en de rest ook. We maakten een heerlijke nasi klaar met satésaus en gebakken ei. Ik moet altijd wel weer lachen als we het eten mixen in de afwasteil ivm de grote hoeveelheid die dan niet meer in de gewone pan past. Cornelis trakteerde op een lekker yoghurt toetje. Bij het kampvuur maakten we marsmellows en hadden we nog vuurwerk sterretjes voor de verjaardag van Cornelis. Het was weer erg gezellig. Mijn ogen willen echter iedere keer wel dicht zo rond 21.00 uur, mar meestal houd ik het nog wel even vol. Blijkbaar is alles dus best wel vermoeiend.
Morgen rijden we het laatste stuk naar Brisbane en bezoeken we een nationale park.