Dag 15 reisdag naar Brisbane en national park - Reisverslag uit Woolgar, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 15 reisdag naar Brisbane en national park - Reisverslag uit Woolgar, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 15 reisdag naar Brisbane en national park

Blijf op de hoogte en volg Marije

11 Augustus 2017 | Australië, Woolgar

De camping waar we sliepen had erg nette faciliteiten. We konden die topdouche niet laten schieten. Renate en ik stonden er op tijd voor op (5.30 uur) maar dan heb je ook wat. Om 7.00 uur kon er ontbeten worden. Zoals bijna elke ochtend (en middag) is dat brood met pindakaas, chocopasta, smeerkaas en jam. Na het ontbijt vertrokken we richting Brisbane, een grote stad in opkomst. We zagen een pretpark, vele grote gebouwen, fastfoodketens en zelfs een Ikea. De snelwegen zijn hier vaak wel vierbaanswegen en niet de tweebaanswegen zols buiten de stad om. De omgeving is groen, bergachtig en het was lekker warm. Af en toe zag je wat water/rivieren met mooie huizen erlangs en daarna reden we al snel de bergen in naar National park Springbrook waar we kort lunchten. Daarna hebben we een wandeling van zo'n 8 km door het regenwoud. Prachtig met die enorme bomen, bamboe, eucalyptusbomen en zelfs een waterval. Het was een heerlijke wandeling waarin we verschillende vogels, een muisje en zelfs een kleine slang zagen. Later in de auto nog een Wallaby. Helaas geen koala's kunnen spotten. We sloten de dag af bij het mooiste uitzichtpunt van de omgeving en gingen op zoek naar een plek. Opnieuw niet gemakkelijk, we kwamen langs een soort maisveld met een open vlakte waar we konden gaan slapen (denken we). De pastasalade was heerlijk en daarna dook iedereen op tijd zijn tent in, het is hier namelijk weer een stukje kouder 's avonds.
Morgen gaan we naar de kust en kijken of we wat kunnen proberen/leren te surfen. Verder proberen we zeker 400 kilometer richting Sydney te maken.