Dag 19 Sydney verkennen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 19 Sydney verkennen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 19 Sydney verkennen

Blijf op de hoogte en volg Marije

15 Augustus 2017 | Australië, Sydney

De dag begon helaas wat bewolkt en regenachtig, maar dat werd later gelukkig beter. Na ons ontbijt (wat voor een hostel keurig verzorgd was) gingen we een lange dag in Sydney tegemoet, gaaf! Ook vandaag was het helemaal niet vreselijk druk in de stad; niet qua mensen en auto's. Zebrapaden zijn er hier niet voor de sier zoals vorig jaar in Vietnam en de stoplichten maken een soort computergeluid als ze op groen springen. Eindelijk begin ik eraan te wennen dat je trappen van de linkerkant moet nemen en dat je bij het oversteken eerst maar rechts kijkt in plaats van links. We kochten een OV kaart van 20 dollar waar je vandaag en morgen onbeperkt mee kunt reizen met boot, bus, trein en metro. Perfect geregeld. In de metro is het trouwens erg grappig dat je de banken in een handomdraai kunt omkeren zodat je voor of achteruit rijdt. Met de hele groep namen we de boot naar Manly, een buitenwijk van Sydney met een mooi strand. De boottocht van een klein halfuurtje gaf een geweldig uitzicht op de Harbor Bridge en the Opera house. Jammer van bewolking, maar alsnog prachtige plaatjes kunnen schieten. Manly zelf was niet zo bijzonder, wat mede door het weer kwam. Je hebt er een leuke winkelstraat en een mooi strand om te surfen. We voeren terug met de boot maar raakten daarbij Lianne en Renate kwijt. Zij hadden de tijd niet goed begrepen. Met z'n zessen gingen we vast met de metro naar China town. Het was hier niet zo bijzonder, maar we hebben wel heerlijk Aziatisch gegeten. Ik was echt weer even terug in Vietnam, alleen het eten met stokjes was ik wel een beetje verleerd. Uiteindelijk waren de verloren schapen weer terug en konden we verder. Jaco Anna gingen even een middag alleen op pad. Wij gingen met de metro weer terug naar het centrum, richting Mission Point. Dit ligt aan de andere kant van de Harbor Bridge. Je hebt hier een geweldig uitzicht op het water,  de skyline van Sydney, de opera house en de Harbor Bridge. Langzaam brak de zon door en daardoor werd het uitzicht alleen maar beter. Ook de onderkant van de brug is prachtig, een bijzondere constructie. We liepen over de brug terug, wat echt fenomenale uitzichten gaf. Het licht werd fantastisch door de zon en de opera house lag er prachtig bij. Genoeg foto's kunnen schieten. Na de brug hebben we nog een viewpoint opgezocht met de opera house op de achtergrond voor DE foto met jezelf erbij op. Daarna dumpten (haar woorden met een knipoog) we Renate bij de haven, die had te zere voeten en liepen wij nog een wandelroute door de Rocks, dit is een oude wijk. Vervolgens stapten we nog even door naar Barangaroo reserve, een schitterend park zo net buiten de stad aan het water. We haalden Renate weer op en ploften nog een uurtje neer op een terras met koffie/bier om de moeie voeten te ontlasten. Het was wel echt een geweldige dag waar we alles uit hebben gehaald. Eén van de hoogtepunten van mijn reis. Om 18.30 ontmoetten we Jaco en Anna weer bij de haven en bekeken we de opera house en de Harbor Bridge nog een keer in het donker, maar nu vanuit andere gezichtspunten dan gisteren. Grappig zijn de minstens 100 meeuwen die boven de hierboven vliegen. Volgens het boekje zou er om 19.00 een lichtshow beginnen, maar die kwam niet. We zochten daarom ons uitgekozen restaurant onder de Harbor Bridge op en aten heerlijke steak met friet en groentes. Het was weer smullen. Gelukkig konden we het grootste deel van de afstand naar het hostel per metro afleggen en ploften we moe maar meer dan voldaan op onze bedden.
Morgen gaan we 's ochtends naar Bondi Beach net buiten Sydney om daar een laatste bekende strandwandeling te maken. Hierna zullen we naar de Blue Mountains rijden voor de laatste 1.5 dag.