Dag 12. Lady boeddha Monkey Mountains en treinreis - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 12. Lady boeddha Monkey Mountains en treinreis - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 12. Lady boeddha Monkey Mountains en treinreis

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

05 Augustus 2016 | Vietnam, Da Nang

Vanmorgen kregen we na het ontbijt héél goed nieuws van Mr Viet via Skype, we hoeven allemaal niet naar Laos voor een nieuw visum! Hij heeft eindelijk toestemming dat we naar de projecten kunnen met ons toeristenvisum omdat we 'special cases' zijn. Echt super fijn, al was het voor mij al redelijk zeker dat ik niet mee hoefde nu blijven de anderen gelukkig ook hier. Corina en ik vertrokken met Thang naar het treinstation om kaartjes te kopen voor vanmiddag. In Nederland kunnen ze nog wat leren van de prijzen hier. 6 euro voor een retourtje Da Nang - Hué, enkele reis kleine 3 uur. Daarna reden we naar de enorme Lady Boeddha van 62 meter op Monkey Mountain, met onderweg een werkelijk prachtig uitzicht op de zee, strand en skyline van Da Nang City. Lady Boeddha staat hier op drie plekken ter bescherming van stad en de vissers tegen stormen bijvoorbeeld. Het is een prachtige plek en rustgevende plek om rond te lopen met vele mooie phoenixbomen en andere boeddhistisch gebouwen.
Op de terugweg vroegen we Thang naar een mooie koffieshop aan het strand te rijden zodat we hem (en onszelf) op iets lekkers konden trakteren. Op en top vakantiegevoel zittend tussen de palmbomen, uitzicht op zee en een cafe sua da of verse kokosnoot. Bij thuiskomst hadden we nog alle tijd om te genieten van de pumpkin soep en garlic bread, een koude douche, en wat muziek voor we werden opgehaald en naar de trein werden gebracht. Een enorm ontspannen en relaxte ochtend na de rollercoaster van de laatste 1,5 week.
De treinreis van Da Nang naar Hué is een hele bekende, dwars door de prachtige wolkenpas, de Hai Van Pass. Het was inderdaad erg mooi. Het uitzicht op de zee, prachtige witte stranden, rotspartijen, de bergen met haar vele prachtige groen... Soms reden we door een klein dorpje en zagen we mooie rijstvelden met de grazende buffelo's daartussen. Volgende week ga ik onder andere deze route met een Easy Rider doen, dat moet vast nog mooier zijn. Tegen het eind van de rit werd het wat bewolkt en kregen we een klein beetje regen, mijn tweede bui hier. Maar bij aankomst in Hué was het droog. De eerste de beste taxichauffeur wilde ons tegen een belachelijk hoge prijs (8 euro) naar ons hotel brengen. Gelukkig was ik hiervoor gewaarschuwd en zei ik alleen op de meter te willen rijden. Er kwam al snel iemand anders naar ons toe en uiteindelijk zijn we voor minder dan 2 euro bij ons hotel Four Seasons afgezet. Het hotel staat hoog aangeschreven en de ontvangst was ook helemaal top met vers fruit en een smoothie en de eigenaar is enorm vriendelijk en behulpzaam. De kamer zelf is erg basic, maar wel prima voor twee nachten. Dorothee en Noemi waren er al en we zijn meteen de stad ingegaan om ergens wat te eten en wat door de leuke straatjes te slenteren. Vooral de vele (leuke) kledingwinkels vielen ons op. De eerste indruk van Hué is goed.

Morgen ga ik met Noami en Corina de oude Cita Del en wat tempels/pagoda's bekijken. Ik wil ook graag een boottrip over de rivier maken. Gelukkig hebben we ook de zondag nog. We zullen ons hier wel vermaken.

  • 05 Augustus 2016 - 19:54

    Lies Melaard:

    Hallo Marije prachtig verslag van vandaag wat maak jij een hoop mee . Het is gewoon een heerlijke vakantie . Ik zeg prettig weekend en geniet er van ik lees je blog weer hoor ???
    Groet Lies .

  • 06 Augustus 2016 - 12:12

    René:

    Rust een beetje uit tijdens de boottrip.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Ik ben Marije, 24 en werkzaam als orthopedagoog. Op deze blog zal ik reisverslagen gaan bijhouden. Mijn eerste echte reis was in 2013, namelijk 6 weken vrijwilligerswerk in Zambia! In 2014 ben ik met een vriendin op rondreis door Peru geweest. De zomer van 2015 hebben we met ons gezin doorgebracht in Zuid-Afrika.

Actief sinds 13 Mei 2013
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 62462

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Rondreis oost- en midden Australië 2017

24 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

Vrijwilligerswerk en rondreis Vietnam 2016

07 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Rondreis Zuid-Afrika 2015

13 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Rondreis Peru 2014

11 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Vrijwilligerswerk Livingstone, Zambia 2013

Landen bezocht: