Dag 5. Reisdag richting Marla - Reisverslag uit Port Pirie, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 5. Reisdag richting Marla - Reisverslag uit Port Pirie, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 5. Reisdag richting Marla

Blijf op de hoogte en volg Marije

01 Augustus 2017 | Australië, Port Pirie

Lig je net 2 a 3 uur te slapen, word je wakker omdat je moet plassen. Hup je tent uit en door de kou een paar honderd meter lopen richting toilet met een hoofdlampje op. Met moeite de weg terugvinden en een tijd wakker liggen om op te warmen en door de geluiden om om 5.30 uur weer op te staan...  zo ziet een nacht er hier een beetje uit. Vanochtend had ik even een baalmomentje. Al bijna een week geen douche is ook iets waarmee je hier moet dealen. Nou ja dat is in principe niet nodig maar die keuze wordt gemaakt. Het inpakken ontbijten etc. kost best veel tijd, dus we vertrokken een half uur te laat. Na een uurtje rijden kwamen we echt meer in de Outback zoals je die kent van foto's: uitgestrekte vlaktes met wisselende begroeing,  rode grond en plateaubergen op de achtergrond. Mij doet het denken aan Afrika, maar dan zonder beesten. Het liefst maak je om de paar kilometer foto's maar daar is geen tijd voor, dus proberen we dat vanuit de auto. Het zonnetje scheen lekker fel onze auto in en iedereen moest nog een beetje wakker worden. Een naar aangezicht zijn de dode kangoeroes die je op/naast de weg ziet liggen. Na een paar uur rijden stopten we bij een tankstation waar je voor 2 dollar warm kon douchen! Ik greep mijn kans en stapte als herboren in de auto. Wat kun je dan gelukkig worden van een warme douche. Al heel snel kwamen we langs een prachtig meer, Lake Hart, met een adembenemend uitzicht wat moeilijk op foto is vast te leggen. We stopten even kort voor wat foto's en reden weer verder. De lunch hadden we wederom op een mooie picknickplaats met geweldige uitzicht naast de rode 'snelweg'. Een mooie plek voor wat foto's, ook van de enorme trucks met soms wel 3 opladers. In het stadje Coober Pady bezochten we een oude mijn. Leuk om even te zien en te horen hoe de grote 'stofzuigers' die je veel zag staan werken. Het was ook een mooi moment om de benen te strekken. Dit was ook meteen het laatste stadje voordat we echt de Outback in gaan, dus tijd om inkopen te doen. De temperatuur is hier ook al een stukje aangenamer, al zegt dat nog niks over de avond en nachttemperatuur. Daarna was het plan nog zo'n 250 kilometer te rijden voordat we ons tentenkamp weer opzetten. Jaco en Cornelis hebben ons weer super rondgereden, echt complimenten en dat zonder navigatie. Ik zou allang verdwaald zijn haha. Anna wilde graag de bush bush in om te kamperen dus zijn we gewoon ergens de weg afgegaan en de bosjes door op zoek naar een open plek. Geen toilet dus of water. Snel voor het donker de tenten nog opzetten en de pastasalade maken. Ik help meestal met koken, want tenten opzetten is nog niet echt mijn talent. Uiteraard aten we weer bij het kampvuur.
Morgen gaan we naar Uluru/Ayers Rock. Een grote rots die erg belangrijk is voor de aboriginals.

• 02 Augustus 2017 - 13:22

Rene:

Marle of Marla. Het scheelt maar 1 letter, maar er zit een wereld tussen. Dankzij jouw blogs geniet ik van beide werelden. Back to basic. Mooi hoor. Lieve groet,