Dag 9 reisdag richting Townsville,  de oostkust. - Reisverslag uit Townsville, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 9 reisdag richting Townsville,  de oostkust. - Reisverslag uit Townsville, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 9 reisdag richting Townsville,  de oostkust.

Blijf op de hoogte en volg Marije

05 Augustus 2017 | Australië, Townsville

Weer vroeg uit de veren vanmorgen voor opnieuw een lange reisdag. We hadden een strak blauwe lucht en de omgeving werd af en toe bergachtig maar later ook weer een grote vlakte. Vandaag hadden we een mannen en vrouwenauto,  ook wel eens grappig. De CD van de Lion King in het droge uitgestrekte landschap was zeer toepasselijk. Verder natuurlijk veel gekletst zoals vrouwen dat kunnen. Het was een gezellige rit waarin we elkaar beter leerden kennen. In een klein slaperig maar zonnig dorpje stopten we voor de lunch. We kochten bij een kleine supermarkt wat water en maakten onze broodjes gezond op de bankjes en stoep voor de winkel. 20 minuten later kwam er een grote politieauto aan en vroeg de politieman ons (redelijk) vriendelijk te vertrekken naar een verderop gelegen park. Wij denken dat hij blij was dat hij wat te doen had in dit saaie stadje, haha. Hij kwam zelfs nog langsrijden om te kijken of we wel deden wat hij zei. Daarna was het vooral nog enkele uren 'afzien' tot aan Townsville, ons doel, het stadje aan de kust. Ach het viel best mee. Het landschap en de enorme groepen roofvogels maakten een hoop goed. Helaas nog steeds geen tot weinig kangoeroes, wel heel veel dode op en langs de weg. Om 19.30 uur waren we er dan toch na een lange reis. We zijn maar wat gaan eten in een soort truckerscafe, wel even makkelijk, en daarna naar een campingplek gereden. Die was helaas vol en verboden voor tenten. Ook plek 2 was niet meer mogelijk...even een baalmomentje hoor... moesten we toch weer op een plek ergens aan een zandpad gaan staan. Dat was wel even teleurstellend, zeker als je dan ook al moe bent. Voordeel is het feit dat de temperatuur hier zeer aangenaam is, bijna te warm zelfs. Echt een bizar land dit qua temperaturen. De ene nacht lig je met thermokleding aan en nu alleen een T-shirt in een opengeritste slaapzak.
Morgen hoop ik wel echt dat we iets leuks gaan ondernemen en naar het strand gaan. Helaas kost het opbreken, zoeken naar een plek en opbouwen natuurlijk ook weer tijd. Nou ja we zien wel het komt vast goed. Het is een vakantie waarin ik zeer getraind wordt in het leren loslaten.