Dag 12. Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 12. Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 12. Airlie Beach

Blijf op de hoogte en volg Marije

08 Augustus 2017 | Australië, Airlie Beach

Doel van vandaag; een boottour regelen naar whitsunday islands. Om 11.00 liepen we in het leuke, beetje hippie, party achtige stadje Airlie Beach gelegen aan zee. Echt heel mooi. Vanwege het goede weer en een aantal (kapotte) boten minder waren alle tours al volgeboekt. Uiteindelijk vonden we toch nog een privé zeiltour voor woensdag. Helaas kan die niet naar Whitehaven Beach, een van de mooiste stranden ter wereld, maar wel veel mogelijkheden voor snorkelen en wellicht het spotten van walvissen, want die schijnen erg actief te zijn momenteel. En ja dit is precies de plek waar dit weekend een bultrug een boot heeft geramd...haha. Het zeilen lijkt me hier ook helemaal geweldig. Renate ziet het varen niet zo zitten, dus die gaat morgen een dagje zelf op pad. De rest van de middag konden we hier bij het strand doorbrengen en dat was geen straf. Er zijn hier prachtige parken omgeven door palmbomen en prachtig uitzicht op de zee, de bergen, verschillende eilanden en vele (zeil)boten. Lekker geluncht en daarna is iedereen, op Anna na, een wandeling langs het strand gaan maken. Op de terugweg zijn Renate Lianne en ik neergestreken op een prachtig terras waar ik mijn eerste cappuccino dronk deze vakantie, en wat voor één!  Een enorme (lekkere) mok. Huibert, Jan en Cornelis sloten later aan voor een biertje. Anna en Jaco hadden ondertussen boodschappen gehaald. We kookten in het park bij een geweldige picknickplaats van stenen banken en tafels met licht (die helaas wel om 20.00 uur uit ging). Bij het oprijden van de parkeerplaats ramde Jaco de stoeprand en dat konden band en velg toch niet aan. Lang leve de reserveband die de mannen er zo onder hadden. Wij maakten de gekookte aardappels, Chinese kool en vlees uit blik, hahaha wat een combinatie. Maar het was nog best te eten. Na twee potjes saboteur zijn we naar een nabijgelegen wildkampeerplek gereden.
Morgenvroeg vertrekken we met de zeilboot de zee op. 's Middags en 's avonds zullen we nog een paar uur richting Brisbane rijden.

  • 08 Augustus 2017 - 14:31

    Omijet:

    Na mijn melding van enge vlooien dacht ik ik meld het maar niet van die bultrug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Ik ben Marije, 24 en werkzaam als orthopedagoog. Op deze blog zal ik reisverslagen gaan bijhouden. Mijn eerste echte reis was in 2013, namelijk 6 weken vrijwilligerswerk in Zambia! In 2014 ben ik met een vriendin op rondreis door Peru geweest. De zomer van 2015 hebben we met ons gezin doorgebracht in Zuid-Afrika.

Actief sinds 13 Mei 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 62137

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Rondreis oost- en midden Australië 2017

24 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

Vrijwilligerswerk en rondreis Vietnam 2016

07 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Rondreis Zuid-Afrika 2015

13 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Rondreis Peru 2014

11 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Vrijwilligerswerk Livingstone, Zambia 2013

Landen bezocht: