Dag 12. Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 12. Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 12. Airlie Beach

Blijf op de hoogte en volg Marije

08 Augustus 2017 | Australië, Airlie Beach

Doel van vandaag; een boottour regelen naar whitsunday islands. Om 11.00 liepen we in het leuke, beetje hippie, party achtige stadje Airlie Beach gelegen aan zee. Echt heel mooi. Vanwege het goede weer en een aantal (kapotte) boten minder waren alle tours al volgeboekt. Uiteindelijk vonden we toch nog een privé zeiltour voor woensdag. Helaas kan die niet naar Whitehaven Beach, een van de mooiste stranden ter wereld, maar wel veel mogelijkheden voor snorkelen en wellicht het spotten van walvissen, want die schijnen erg actief te zijn momenteel. En ja dit is precies de plek waar dit weekend een bultrug een boot heeft geramd...haha. Het zeilen lijkt me hier ook helemaal geweldig. Renate ziet het varen niet zo zitten, dus die gaat morgen een dagje zelf op pad. De rest van de middag konden we hier bij het strand doorbrengen en dat was geen straf. Er zijn hier prachtige parken omgeven door palmbomen en prachtig uitzicht op de zee, de bergen, verschillende eilanden en vele (zeil)boten. Lekker geluncht en daarna is iedereen, op Anna na, een wandeling langs het strand gaan maken. Op de terugweg zijn Renate Lianne en ik neergestreken op een prachtig terras waar ik mijn eerste cappuccino dronk deze vakantie, en wat voor één!  Een enorme (lekkere) mok. Huibert, Jan en Cornelis sloten later aan voor een biertje. Anna en Jaco hadden ondertussen boodschappen gehaald. We kookten in het park bij een geweldige picknickplaats van stenen banken en tafels met licht (die helaas wel om 20.00 uur uit ging). Bij het oprijden van de parkeerplaats ramde Jaco de stoeprand en dat konden band en velg toch niet aan. Lang leve de reserveband die de mannen er zo onder hadden. Wij maakten de gekookte aardappels, Chinese kool en vlees uit blik, hahaha wat een combinatie. Maar het was nog best te eten. Na twee potjes saboteur zijn we naar een nabijgelegen wildkampeerplek gereden.
Morgenvroeg vertrekken we met de zeilboot de zee op. 's Middags en 's avonds zullen we nog een paar uur richting Brisbane rijden.

• 08 Augustus 2017 - 14:31

Omijet:

Na mijn melding van enge vlooien dacht ik ik meld het maar niet van die bultrug!