Dag 17 Rustdag in Grafton - Reisverslag uit Grafton, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 17 Rustdag in Grafton - Reisverslag uit Grafton, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 17 Rustdag in Grafton

Blijf op de hoogte en volg Marije

13 Augustus 2017 | Australië, Grafton

Oké, dat was een 'bijzondere' dag. Allereerst moet ik zeggen dat ik heerlijk geslapen heb op het echte matras in een gewone kamer. Er stond al een heerlijk ontbijt voor ons klaar, waaronder getoast brood met tomaten/ui saus en worstjes. Om 11.00 uur begon de kerkdienst. Ik maakte me wel een beetje zorgen vanwege het traditionele karakter. Het dragen van een jurk/rok en hoed is hier gebruikelijk, dus daar ging ik voor het eerst met hoed, uit respect. Het bleek een zeer sober kerkje zonder orgel of iets met een stuk of 40 a 50 mensen, waaronder een groot deel (kleine) kinderen. Ze bleven er de hele dienst bij, maar zaten toch best rustig. Later bleek een groot deel familie te zijn van onze gastheer Keith en gastvrouw Joanna. Het was inderdaad zeer traditioneel met het zingen van een psalm (A capella) een gebed, hele lange preek (een uur) die moeilijk te volgen was, gebed, psalm, zegen. Niet echt iets voor mij en ik moest bij thuiskomst best even bijkomen. 's Avonds gingen we opnieuw en was er weinig anders, al was de preek iets beter te volgen. 's Middags stond er een heerlijke lunch voor ons klaar en was er daarna wat tijd voor jezelf, of je kon met Freddy, het kleinkind, spelen. Hij vindt ons bezoek helemaal fantastisch en heeft een aantal van ons weten te strikken voor Monopolie, voetballen en trampolinespringen. Onze gastheer en gastvrouw vertellen ook echt honderd uit, heel grappig. Joanna is in Nederland geboren maar op haar 10e hierheen verhuisd en nooit weggegaan. Ik heb na de afwas lekker in het zonnetje foto's geupload en mijn koffer wat gerangschikt. Wel gek en ergens jammer om zo'n hele dag niks te doen, maar ook wel prima als je je erbij neerlegt. Na de avonddienst hadden we nog een broodmaaltijd met, net als in de ochtend, tomaat/ui saus en worstjes. Heerlijk! Ook alle leuke, gekke en verdrietige familieverhalen kwamen ter sprake. Een bijzondere ervaring was de boomkikker die zich daar zelf gevestigd heeft. Hij blijkt bij de afwas bak te zitten (wij dachten dat het een beeldje was) en ze haalde hem even op om te laten zien. Daar zit je dan met een enorme kikker aan tafel, hahaha.
Morgen willen we om 7.00 uur al wegrijden, zodat we hopelijk nog wat tijd hebben in Sydney. De wekker staat dus vroeg.