Dag 17 Rustdag in Grafton - Reisverslag uit Grafton, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 17 Rustdag in Grafton - Reisverslag uit Grafton, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 17 Rustdag in Grafton

Blijf op de hoogte en volg Marije

13 Augustus 2017 | Australië, Grafton

Oké, dat was een 'bijzondere' dag. Allereerst moet ik zeggen dat ik heerlijk geslapen heb op het echte matras in een gewone kamer. Er stond al een heerlijk ontbijt voor ons klaar, waaronder getoast brood met tomaten/ui saus en worstjes. Om 11.00 uur begon de kerkdienst. Ik maakte me wel een beetje zorgen vanwege het traditionele karakter. Het dragen van een jurk/rok en hoed is hier gebruikelijk, dus daar ging ik voor het eerst met hoed, uit respect. Het bleek een zeer sober kerkje zonder orgel of iets met een stuk of 40 a 50 mensen, waaronder een groot deel (kleine) kinderen. Ze bleven er de hele dienst bij, maar zaten toch best rustig. Later bleek een groot deel familie te zijn van onze gastheer Keith en gastvrouw Joanna. Het was inderdaad zeer traditioneel met het zingen van een psalm (A capella) een gebed, hele lange preek (een uur) die moeilijk te volgen was, gebed, psalm, zegen. Niet echt iets voor mij en ik moest bij thuiskomst best even bijkomen. 's Avonds gingen we opnieuw en was er weinig anders, al was de preek iets beter te volgen. 's Middags stond er een heerlijke lunch voor ons klaar en was er daarna wat tijd voor jezelf, of je kon met Freddy, het kleinkind, spelen. Hij vindt ons bezoek helemaal fantastisch en heeft een aantal van ons weten te strikken voor Monopolie, voetballen en trampolinespringen. Onze gastheer en gastvrouw vertellen ook echt honderd uit, heel grappig. Joanna is in Nederland geboren maar op haar 10e hierheen verhuisd en nooit weggegaan. Ik heb na de afwas lekker in het zonnetje foto's geupload en mijn koffer wat gerangschikt. Wel gek en ergens jammer om zo'n hele dag niks te doen, maar ook wel prima als je je erbij neerlegt. Na de avonddienst hadden we nog een broodmaaltijd met, net als in de ochtend, tomaat/ui saus en worstjes. Heerlijk! Ook alle leuke, gekke en verdrietige familieverhalen kwamen ter sprake. Een bijzondere ervaring was de boomkikker die zich daar zelf gevestigd heeft. Hij blijkt bij de afwas bak te zitten (wij dachten dat het een beeldje was) en ze haalde hem even op om te laten zien. Daar zit je dan met een enorme kikker aan tafel, hahaha.
Morgen willen we om 7.00 uur al wegrijden, zodat we hopelijk nog wat tijd hebben in Sydney. De wekker staat dus vroeg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Ik ben Marije, 24 en werkzaam als orthopedagoog. Op deze blog zal ik reisverslagen gaan bijhouden. Mijn eerste echte reis was in 2013, namelijk 6 weken vrijwilligerswerk in Zambia! In 2014 ben ik met een vriendin op rondreis door Peru geweest. De zomer van 2015 hebben we met ons gezin doorgebracht in Zuid-Afrika.

Actief sinds 13 Mei 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 62148

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Rondreis oost- en midden Australië 2017

24 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

Vrijwilligerswerk en rondreis Vietnam 2016

07 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Rondreis Zuid-Afrika 2015

13 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Rondreis Peru 2014

11 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Vrijwilligerswerk Livingstone, Zambia 2013

Landen bezocht: