Dag 7 Hoi An snorkelen - Da Nang (31-7) - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 7 Hoi An snorkelen - Da Nang (31-7) - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 7 Hoi An snorkelen - Da Nang (31-7)

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

31 Juli 2016 | Vietnam, Hoi An

Vanmorgen was het alweer tijd om onze spullen in te pakken na een heerlijk verblijf in Hoi An en in het bijzonder dit hotel. Maar ons weekend was nog niet voorbij, want om 8.30 uur werden we opgehaald en naar de haven gebracht voor een fullday snorkel tour. Er lagen heel wat boten te wachten op toeristen, maar uiteindelijk viel het gelukkig enorm mee. We zaten op een boot samen met zo'n 25 mensen. We konden bovendeks zitten en in onze ligstoel genieten van het prachtige uitzicht op zee en de eilanden. Ik kwam naast een Nederlands 12 jarig meisje Noah te zitten. Ze was samen met haar vader op reis en ze had een hoop te kletsen, erg gezellig. Na een klein uurtje varen kwamen we bij het eerste duikpunt. Super leuk om mijn eigen snorkelspullen nu weer eens te kunnen gebruiken. De zee is hier prachtig blauw en niet koud, dus als snorkelaar hoefde je niet perse een duikpak aan. De duikers aan boord wel. Wij lagen dan ook zo in het water en hoewel het voor Dorothee even wennen was zo'n eerste keer, hebben we daarna geweldig kunnen snorkelen. We hebben mooie dingen gezien. Zo waren er heel veel ' zebra vissen'; wit met zwart gestreepte of geel met zwart gestreepte vissen groot en klein, helder blauwe kleine visjes, grotere zwarte vissen, scholen mini visjes, mooi koraal, heel veel blauwe zeesterren en helaas ook wel een behoorlijk aantal kwallen. De onderwaterwereld is echt prachtig. Naast het snorkelen kon je ook gewoon nog lekker zwemmen, van de boot af springen en zonnen. Na 1,5 uur voeren we naar een andere mooie snorkelplek. Daar was het zelfs nog mooier dan bij de eerste plek. Hier zag ik ook nog een soort ' finding nemo' vissen; oranje met zwart en wit, een prachtige gele vis met een zwarte vlek en een hele aparte vis met een soort lange kuif. Er schijnt ook nog een inktvis te zijn gespot, maar die heb ik gemist. Kwallen waren hier gelukkig veel minder aanwezig. Vervolgens werden we naar een prachtig eiland gebracht waar een uitgebreide Vietnamese lunch op ons wachtte. Er waren noodles, rijst, twee soorten vis, groentes, loempiaatjes, lekker gekruid vlees, salade en zelfs een paar frietjes. We zaten naast twee Vietnamese jongens die in Nederland (Rotterdam) studeren. Erg toevallig en leuk om even met ze te kletsen. We hebben ons ondertussen goed volgegeten en konden daarna nog een uurtje uitbuiken op het strand of zwemmen. Helaas waren er vrij veel stenen aanwezig, dus was zwemmen lastig. Om 16.00 uur voeren we in een uurtje terug naar de kust en lagen de meesten al snel in hun ligstoel te slapen. Het was een super leuke toer. We waren bang dat het toeristisch zou zijn, maar bij de snorkelplekken waren we alleen en tijdens de lunch was het erg gezellig om ook met anderen te kletsen. Aangekomen bij ons hotel mochten we nog een douche nemen, echt top en hadden we nog tijd voor een diner. We besloten om op straat wat lekkers te kompen, de Banh mi. Gevuld stokbrood met heerlijk gekruid vlees, groentes en een saus en dat voor minder dan een euro. Ook kocht ik nog een soort baopau broodje en aten we dit alles op bij een typisch Vietnamees koffietentje met een koffie erbij. Voor 2 euro hadden we ruim gegeten en gedronken. Het hotel bracht ons per auto in een uurtje terug naar ons Green House in Da Nang waar we de andere twee vrijwilligers hebben ontmoet; Naeme en de andere naam ben ik even kwijt. Zo op het eerste gezicht aardige en vlotte meiden. We hebben gezellig een tijdje geklets en Dorothee en ik moesten daarnaast nodig het een en ander wassen. 

Zoals het er nu uit ziet gaan Dorothee en ik morgen naar de school om Engelse les te geven en krijgen de twee anderen hun introductie. Ik ben heel benieuwd, dat wordt dan mijn eerste keer op de school.

  • 31 Juli 2016 - 18:45

    Jacomijn - Safe And Healthy Travel:

    Juist die tripjes, ook al zijn ze toeristisch zijn zo leuk om anderen te zien en te spreken en misschien inspiratie op te doen voor nieuwe trips en uitstapjes. Erg leuke dag gehad lees ik wel! Heb je al genoten van de heerlijke Pho? Ik vind die soep zooo lekker!!

  • 31 Juli 2016 - 18:48

    Marije Melaard:

    Leuk dat je mee leest Jacomijn. Het moeten inderdaad Gekko's zijn en de Pho heb ik gisteren gehad, was inderdaad super lekker! Toeristische dingen zijn soms meestal leuk ja, maar de drukte die het met zich mee brengt is niet altijd mijn ding.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Ik ben Marije, 24 en werkzaam als orthopedagoog. Op deze blog zal ik reisverslagen gaan bijhouden. Mijn eerste echte reis was in 2013, namelijk 6 weken vrijwilligerswerk in Zambia! In 2014 ben ik met een vriendin op rondreis door Peru geweest. De zomer van 2015 hebben we met ons gezin doorgebracht in Zuid-Afrika.

Actief sinds 13 Mei 2013
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 62345

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Rondreis oost- en midden Australië 2017

24 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

Vrijwilligerswerk en rondreis Vietnam 2016

07 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Rondreis Zuid-Afrika 2015

13 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Rondreis Peru 2014

11 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Vrijwilligerswerk Livingstone, Zambia 2013

Landen bezocht: