Dag 1. Vertrek naar Johannesburg (11/12 juli) - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 1. Vertrek naar Johannesburg (11/12 juli) - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 1. Vertrek naar Johannesburg (11/12 juli)

Blijf op de hoogte en volg Marije

12 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Tjonge, wat een dag. Ondanks alle voorbereidingen is zo’n laatste dag toch altijd nog druk. Je koffer inpakken – wegen – weer uitpakken – weer inpakken – wegen, laatste spulletjes kopen, telefoontjes en visite. ‘s middags nog gezellig geluncht met Mama, Renate en Joris en om 16.15 in de auto richting Almelo om papa op te halen. Nog snel even terug voor een vergeten fleecevest (ja lekker dom). Uiteraard wel ruim op tijd op het vliegveld van Düsseldorf en dan de bagage inchecken, spannend….29,9 kilo (max 30 kilo) haha, goed uitgemikt. Door naar de douane en afscheid nemen, dat ging niet geheel zonder tranen, maar daarna gelukkig ook zo de douane door. Tja en dan sta je er ineens helemaal alleen voor! Maar na alle bemoedigende woorden en kaartjes van vele mensen heb ik er wel vertrouwen in. Ik had een prachtige plek in het vliegtuig en onder het genot van een hapje en drankje, muziek, tv en af en toe wat dutten was de eerste deel van de reis zo voorbij en was ik 45 min eerder op Dubai dan gepland.

En dan begint het lange wachten, van 5.45 tot 14.40 op Dubai doorbrengen. Gelukkig waren er fijne ligstoelen en genoeg te zien. Om 20.50 kwam ik dan toch, na een reis van bijna 24 uur, aan op Johannesburg! Het was even wachten op de koffer, maar toen kon ik toch eindelijk op zoek naar Danielle en Michael. Het was een hele leuke eerste ontmoeting, meteen heel vertrouwd en gezellig! Ze hebben een prachtig huis in Johannesburg en voor logés is het perfect geregeld. Na een telefoontje met het thuisfront maar snel naar bed gegaan en ik viel na die lange reis al snel in het heerlijke bed in slaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Ik ben Marije, 24 en werkzaam als orthopedagoog. Op deze blog zal ik reisverslagen gaan bijhouden. Mijn eerste echte reis was in 2013, namelijk 6 weken vrijwilligerswerk in Zambia! In 2014 ben ik met een vriendin op rondreis door Peru geweest. De zomer van 2015 hebben we met ons gezin doorgebracht in Zuid-Afrika.

Actief sinds 13 Mei 2013
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 62576

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Rondreis oost- en midden Australië 2017

24 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

Vrijwilligerswerk en rondreis Vietnam 2016

07 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Rondreis Zuid-Afrika 2015

13 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Rondreis Peru 2014

11 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Vrijwilligerswerk Livingstone, Zambia 2013

Landen bezocht: