Dag 30. World Lions Day, relaxen, Fesbar (10 aug) - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 30. World Lions Day, relaxen, Fesbar (10 aug) - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 30. World Lions Day, relaxen, Fesbar (10 aug)

Blijf op de hoogte en volg Marije

10 Augustus 2013 | Zambia, Livingstone

Vandaag lekker tot 8.00 kunnen uitslapen, om 8.45 vertrokken Janet, Vidya en ik naar de World Lions Day. We hebben de kinderen daar geholpen met het maken van lionmaskers en het verven van posters. De kinderen werden de hele dag vermaakt en kregen een t-shirt. Het was zeer goed georganiseerd, overal op het veld waren groepjes van tien kinderen die op een stuk karton hun masker konden beschilderen. Alle kleuren leeuw kwamen weer voorbij. Terwijl de maskers even konden drogen, verfden ze ondertussen de letters op een poster in. Vervolgens konden ze manen op hun masker plakken. Wij hoefden eigenlijk weinig te doen, het was leuk om toe te kijken, wat te helpen en foto’s te maken. Zo hadden we in ieder geval het gevoel toch iets nuttigs te hebben gedaan deze dag. Om 11.00 waren we weer terug om Simon en Sophie (mijn kamergenootje) uit te zwaaien. Daarna een uurtje zitten kletsen en de laatste roddels/gebeurtenissen over vannacht, nadat ik al naar bed was, aangehoord. Erg grappig allemaal, maar niet geschikt voor een openbare blog.
Om 13.00 gezellig gaan lunchen met Olivia, Noortje en Vidya bij Kubu Café. We namen allemaal Mexicaanse Quasidilla’s met een salade, erg lekker. De rest van de middag aan het zwembad gelegen, heerlijk want het was erg warm vandaag. ’s Avonds uiteten geweest bij Olga’s. Het is een pizzeria, dus niet echt heel speciaal, maar de groep mensen was gewoon erg gezellig dus wilde wel mee. Heb een heerlijk lasagne gehad met salade en de leftovers lekker mee genomen voor de lunch morgen. Na het eten eerst nog een tijdje bij de bar van de lodge gezeten en vervolgens voor de eerste keer uit geweest hier, naar Fesbar. Een heerlijke strawberry cocktail gehad, maar verder was er bij Fesbar eigenlijk weinig aan. We hebben wat gedanst en aan de kant gezeten om wat te kletsen, maar om 00.00 hadden Henri, Julia, Noortje en ik het al wel weer gezien. Daarna thuis nog wel een uur met Julia en Noortje (beide Nederlands) zitten kletsen, wat erg gezellig was. Daarna toch maar snel naar bed gegaan, gezien de plannen van morgen…

Gisteren dacht ik nog geen echte plannen te hebben en te maken voor dit weekend, maar dat is veranderd. Ik ga morgen met zes anderen, een hele leuke groep, naar Livingstone Island. Het is voor mij de tweede keer, in mijn tweede weekend was ik er ook, maar het is zo ontzettend gaaf en overweldigend! Ik heb nu het gevoel dat ik er wel ben geweest en het me wel deels herinner, maar er toen niet optimaal van heb genoten (beetje lastig uitleggen). Gezien de leuke groep, het heerlijke ontbijt daar en de fantastische ervaring de vorige keer heb ik besloten gewoon nog een keer te gaan. Nu kan het nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Ik ben Marije, 24 en werkzaam als orthopedagoog. Op deze blog zal ik reisverslagen gaan bijhouden. Mijn eerste echte reis was in 2013, namelijk 6 weken vrijwilligerswerk in Zambia! In 2014 ben ik met een vriendin op rondreis door Peru geweest. De zomer van 2015 hebben we met ons gezin doorgebracht in Zuid-Afrika.

Actief sinds 13 Mei 2013
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 62393

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Rondreis oost- en midden Australië 2017

24 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

Vrijwilligerswerk en rondreis Vietnam 2016

07 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Rondreis Zuid-Afrika 2015

13 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Rondreis Peru 2014

11 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Vrijwilligerswerk Livingstone, Zambia 2013

Landen bezocht: