Dag 1. Vertrek en aankomst Ho Chi Minh (24, 25 jul - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 1. Vertrek en aankomst Ho Chi Minh (24, 25 jul - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 1. Vertrek en aankomst Ho Chi Minh (24, 25 jul

Door: Marije

25 Juli 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na een geweldige, onvergetelijke tijd met ons familie uit Panama/Bolivia namen we vanmorgen afscheid van Gerjen, Marcela en de kinderen. Ik had de hele dag nog de tijd om de laatste spullen in te pakken. Diezelfde avond reed ik met mama en papa naar Düsseldorf en zat ik in het vliegtuig richting Abu Dhabi, om van daaruit verder te vliegen naar Ho Chi Minh (Saigon) in Vietnam. Ik had best wel knikkende knietjes en de hele dag dacht ik 'waarom doe ik dit ook alweer?' Het is hartstikke spannend en je gaat toch zlleen, maar eenmaa in het vliegtuig kon ik dat loslaten. De eerste vlucht ging vlekkeloos en ik had een gezellige kletser uit Melbourne naast me zitten. Ook raakte ik aan de praat met een stewardess die erg geïnteresseerd was in mijn plannen en het dapper vond dat ik alleen ging. Op het vliegveld van Abu Dhabi was het even zoeken, maar uiteindelijk had ik de gate zo gevonden, maakte ik even dankbaar gebruik van gratis internet en vervolgde mijn reis. Die vlucht duurde lang, ik was moe en er was vrij veel turbulentie, maar ook dat overleef je wel weer. Op het vliegveld van Ho Chi Minh ging alles als een speer. Visum binnen 20 minuten, koffer kwam aanrollen toen ik aan kwam lopen en de taxi stond voor. Wat wil je nog meer. Voor de eerste kennismaking met het verkeer hier is maar een woord, chaos. Het doet me erg denken aan Peru. Verder was het al donker dus veel zag ik niet. Ik kan nog wel benadrukken dat het ontzettend warm is! Nadat ik mijn kamer had betrokken heb ik nog een poging gedaan om een rondje te lopen naar de supermarkt, zonder resultaat. Ik voelde me toch niet zo op mijn gemak en het begon ook wat te spetteren en rommelen in de lucht. Mijn eerste indruk van de mensen hier is prima. Aardig en behulpzaam en wat wisselend Engels sprekend. Als avondeten heb ik de makkelijke weg gekozen; krentenbollen en mueslibollen uit Nijverdal.

Morgen vlieg ik al om 7.25 uur naar Da Nang, de plek waar ik vrijwilligerswerk ga doen. Dan gaat dit Azië avontuur echt beginnen!

• 25 Juli 2016 - 19:25

Gerdie:

Hoi Marije,
    Ik heb je niet meer gesproken dus vanuit Nijverdal een heel goede plezierige tijd in Vietnam, we gaan je reisverslag volgen. Groetjes Gerdie en Henk

• 25 Juli 2016 - 20:16

Els Van Der Velde:

Wat een belevenis.Wat een lef heb jij om dat helemaal in je uppie te doen.Ik neem mijn petje voor je af!
    Veel plezier en leuk om je te kunnen volgen.Lieve groet Els

• 26 Juli 2016 - 06:26

Marije:

Bedankt Gerdie en Henkan

En wat een lieve woorden ook Els, bedankt