Dag 25. Farmers Day, Maramba Market (5 augustus) - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 25. Farmers Day, Maramba Market (5 augustus) - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 25. Farmers Day, Maramba Market (5 augustus)

Blijf op de hoogte en volg Marije

05 Augustus 2013 | Zambia, Livingstone

Vandaag was het weer een dag van uitzwaaien. Er vertrok een groep van zeven mensen + alle medische mensen uit Detroit. Het was voor velen weer een verdrietig afscheid en voor mij ook jammer dat drie Nederlanders en een Belg vertrokken.
Om 11.15 meteen een taxi genomen richting de Maramba Market samen met Sascha, Elly en Michaela. Op de Maramba Market kun je veel mooie Afrikaanse stoffen kopen voor weinig geld. Hier bij de lodge komt een paar keer per week een vrouw, Mrs Malopa, die van deze stoffen kleding, tassen etc. kan maken.
Net voor de lunch weer terug en toen kwam er ook weer een grote nieuwe groep aan van in totaal zeventien mensen. Acht daarvan zijn hier voor slechts een week. Ze komen uit Canada, US, Brazilië, Australië, Nederland, België en Duitsland, opnieuw een zeer gemixte groep dus. Heel gezellig met iedereen zitten kletsen, lunchen en kletsen. Ik merk dat ik me hier steeds meer op mijn gemak ga voelen, ook omdat je zelf niet meer de nieuwe hier bent. Het contact met nieuwe mensen gaat me steeds beter af, ook omdat ik me beter kan en durf uit te drukken in het Engels. Aan de ene kant is het misschien jammer dat er iedere week mensen vertrekken en nieuwe mensen komen. Echter brengt het ook steeds nieuwe mogelijkheden tot vriendschappen. Met de groep van nu ben ik erg blij, heb hier leuke contacten tussen zitten momenteel. Gelukkig arriveerde er ook één nieuw Nederlands meisje, Noortje. Zij is hier ook via Activity International, doet het medische project en is hier voor twee weken.
’s Middags nog even bij het zwembad gelegen, het was vandaag echter wel wat bewolkt (de laatste drie dagen eigenlijk). Om 17.00 hadden we onze wekelijkse maandagmeeting, waarin de oude en nieuwe mensen zich voorstellen. Verder vertellen we hoogte en dieptepunten van de afgelopen week en kun je vertellen wat je in het weekend hebt gedaan. Zo kun je weer ideeën opdoen van de verhalen van anderen. Voor je het weet is het weer etenstijd, opnieuw een heerlijke curry met kip, groentes, rijst en een soort wrap. Na het eten arriveerde mrs. Malopa en moesten er maten en opdrachten doorgegeven worden. ’s Avonds met Sofie, Barbara, en Michaela een film gekeken, ‘500 days of summer’. Echter vielen de ogen bij de meesten halverwege de film dicht, dus die kijken we een andere keer verder af. Ik ben minder vermoeid dat de eerste twee weken, maar alsnog wil je rond 22.00 toch wel in bed liggen.

Morgen heb ik de hele dag de medische introductie, want het is nu zeker dat ik aanstaande maandag kan beginnen met het medische programma! Heel erg blij mee, kijk er erg naar uit. Een totaal nieuwe uitdaging en ervaring in een ‘werkgebied’ waar ik nog maar weinig van weet. De meeste vrijwilligers hebben nog niet tot nauwelijks ervaring (is ook niet verplicht), maar gelukkig is er gisteren ook een arts in opleiding gearriveerd (uit Australië) en heeft Noortje ook al aardig wat kennis opgedaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Ik ben Marije, 24 en werkzaam als orthopedagoog. Op deze blog zal ik reisverslagen gaan bijhouden. Mijn eerste echte reis was in 2013, namelijk 6 weken vrijwilligerswerk in Zambia! In 2014 ben ik met een vriendin op rondreis door Peru geweest. De zomer van 2015 hebben we met ons gezin doorgebracht in Zuid-Afrika.

Actief sinds 13 Mei 2013
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 62400

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Rondreis oost- en midden Australië 2017

24 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

Vrijwilligerswerk en rondreis Vietnam 2016

07 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Rondreis Zuid-Afrika 2015

13 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Rondreis Peru 2014

11 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Vrijwilligerswerk Livingstone, Zambia 2013

Landen bezocht: