Dag 12. Puno (25-7) - Reisverslag uit Puno, Peru van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 12. Puno (25-7) - Reisverslag uit Puno, Peru van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 12. Puno (25-7)

Door: Marije & Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Marije

25 Juli 2014 | Peru, Puno

Vanmorgen hebben we definitief besloten om niet met de tweedaagse tour mee te gaan. De aardige receptionist heeft contact gezocht met onze organisatie. Als we echt ziek worden en je zit ergens in de middel of nowhere op een eilandje, dan hebben we echt een probleem. We hebben daarom een extra nacht in ons hotel in Puno bijgeboekt en doen het vandaag even rustig aan. Morgen gaan we met een eendaagse tour naar de rieteilanden, die ook al prachtig moet zijn. Via de mail hebben we zelf ook nog contact gezocht met de Nederlandse organisatie Vamonos en hebben we met de contactpersoon in Arequipa gebeld. Zij heeft ons zeer goed geholpen en alles tot dusver geregeld. Na een ontbijtje en een warme douche knapten we wel iets op. Marije heeft nog een tijdje met Renate geskypt, totdat het toch echt tijd was voor wat boodschappen. Als je hier de trap oploopt ben je al buiten adem en een uurtje door de stad lopen gaat ook op versnelling 1. En dan denk je dat je allebei wel een goede conditie hebt! We zijn even naar het centrale plein in Puno geweest, waar natuurlijk allerlei mensen je weer kleding willen verkopen. Nog even langs de supermarkt en een bakkertje geweest voor drinken en broodjes. In de middag heeft Yvonne in de binnentuin een boek gelezen, deze is nu uit en is aan de receptiemedewerker gegeven (voor als er nog eens Nederlanders langskomen). Marije heeft nog geprobeerd te skypen met haar moeder, al was dat door de verbinding niet een heel groot succes. Verder nog wat stukjes “uitzending gemist” gekeken en dan is de dag al zo voorbij. Aan het einde van de middag viel de stroom uit, zit je daar in het donker haha. Gelukkig konden we nog wel lekker eten in het hotel-restaurant bij de openhaard en was de stroom binnen een half uur weer terug.

Het is hier vergeleken met de andere plekken waar we tot nu toe zijn geweest ontzettend koud, zo rond de 15 graden hooguit. Dus ons vest en jas waren overdag geen overbodige luxe. In de zon is het redelijk te doen, maar deze was helaas niet heel sterk aanwezig. Vannacht is het zelfs -5 graden in Puno, dus op het Titicacameer misschien nog wel kouder! Dan is het ook wel weer een voordeel om niet bij de lokale bevolking te slapen, maar in ons warme hotelbed met vier dekens.

Morgen staat de wekker weer rond 06:00 en staat de tour naar het Titicacameer op het programma. De blog zal dan vast ook uitgebreider zijn. We hopen dat we ons voldoende fit voelen.

• 26 Juli 2014 - 08:42

Bert S:

Elke morgen weer een leuk begin met jullie prachtige reisverslagen. We duimen hier voor jullie gezondheid.

• 26 Juli 2014 - 14:05

Hendrielle:

Beter maar even rustig aan doen, dan. Jullie hebben ook al zoveel gedaan en gezien!

• 27 Juli 2014 - 02:28

Marije Melaard:

Leuk om te horen Bert dat jullie ook nu ons blog weer met plezier volgen! Het duimen heeft geholpen, we voelen ons inmiddels veel beter en hebben vandaag een mooie dag mogen hebben (zie dag 13)

Verslag uit: Peru, Puno

Rondreis Peru 2014

In de zomer van 2014 gaan Yvonne en ik samen een 3,5 weekse rondreis door Peru maken. Twee en een half jaar geleden hebben we elkaar op de studentenvereniging in Groningen leren kennen en zijn sinds die tijd goede vriendinnen. Terug van mijn reis door Afrika liet Yvonne weten graag eens door Zuid-Amerika te reizen. Ik gaf aan wel mee te willen en zo ontstond ons plan. Toen Yvonne in november 2013 een behoorlijke medische tegenvaller te verwerken kreeg, maar daar wonder boven wonder goed van aan het herstellen is, zijn we vanaf februari concretere plannen gaan maken. Samen met reisorganisatie Vamonos hebben wij een prachtige individuele reis samengesteld. We zullen beginnen in Lima en vervolgens via Paracas en Ica doorreizen naar Arequipa. Twee acclimatiseerdagen vanwege de hoogte zijn hier wel nodig. Daarna kunnen we verder trekken door de Colca Canyon en brengen we een bezoek aan het Titicacameer waar we bij de lokale bevolking zullen overnachten. Tot slot reizen we naar de omgeving rondom Cuzco waar we ons zullen wanen in de cultuur van de oude Inca's. We bezoeken hier onder andere de Heilige Vallei met als hoogtepunt Machu Picchu!
Samen zullen wij tijdens deze reis een blog gaan bijhouden en we hopen dat jullie deze, net als vorig jaar, met veel plezier zullen lezen.