Dag 11 Magnetic Island - Reisverslag uit Townsville, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 11 Magnetic Island - Reisverslag uit Townsville, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 11 Magnetic Island

Blijf op de hoogte en volg Marije

07 Augustus 2017 | Australië, Townsville

Vanmorgen hoefden we niet heel vroeg weg. Voor 9.00 uur hadden we rustig de tijd om ons klaar te maken en te genieten van het geweldige uitzicht bij zonnig weer. De was van gisteren was helaas nog niet droog, dus werden er vakkundig lijntjes in de auto gespannen in de hoop dat het daar overdag zou drogen, echt grappig. Maar dat drogen dat viel nog tegen toen we 's avonds terugkwamen. In de woonwijk waar we doorheen reden zagen we echt grote kangoeroes! Geen mogelijkheid voor foto's, maar we hebben ze gezien. We reden naar de haven van Townsville om van daar de boot naar Magnetic Island te nemen. Een prachtig boottochtje van een half uur. Ik heb mijn eerste dolfijnen in het wild gespot dankzij Lianne. Het was in de verte, maar de zwemmende en springende dolfijnen waren duidelijk te herkennen. Echt heel gaaf. Op het eiland zitten ook koala's maar die hebben we helaas niet gezien. We hebben de hele middag genoten van de zon, het strand en de zee op twee strandjes. Volgens mij kun je je hier dagen vermaken en is er nog veel meer te zien. Iedereen heeft ook een poging tot snorkelen gedaan, want hier heb je het mooie great barrier reef...nou dat viel een beetje tegen. Waar wij konden komen was het bijna allemaal dood. We hebben wel wat mooie kleine en een paar grote mooi gekleurde vissen gezien. Cornelis zag ook een rog wegzwemmen. Zelf heb ik later op de middag voor het eerst deze vakantie genoten op een terrasje van een heerlijke ijskoffie. Verder ook gewoon in het zonnetje gelegen met een boek en gesnorkeld. De tweede keer ging het niet helemaal goed doordat het eb was en het water dus te laag, met een paar schrammen als gevolg. Aan het eind van de middag konden we een heerlijke douche nemen bij een backpackerslodge en al het zout afspoelen. Op de terugweg zagen we het begin van een prachtige zonsondergang. Er was wat bewolking maar toch was het prachtig, zo met die verschillende eilanden en bergen eromheen. Het was al 18.00 uur geweest voor we terug waren bij de auto's. Toen moesten we nog een stukje afdalen richting het zuiden en boodschappen doen voor het avondeten. Er was een plek aan het strand gekozen om te overnachten. We reden over een zandpad, belopen door een groep koeien, richting onze kampeerplek. Halverwege werd de weg echt geblokkeerd. Niet door de koeien maar een auto met pech en een andere auto die hielp. De mannen van ons hebben ook nog geholpen terwijl wij vast begonnen met het eten. We staan aan zee, maar morgenochtend zullen we het pas echt goed zien waar precies. Echter opnieuw geen voorzieningen hier. Om 21.30 zaten we dan toch te eten en konden we meteen de plannen voor morgen overleggen. De meesten vond het snorkelen toch wat teleurstellend, dus we willen nog een georganiseerde tour doen naar de whitsundays islands om meer van het reef te zien. Dat kun je echter niet een avond van tevoren nog regelen. Wel erg blij met mijn internet, want zo konden we wel dingen opzoeken.
Morgen is het plan om naar Airlie Beach te gaan en daar voor woensdag een tour te regelen. Verder kunnen we onze dag morgen dan daar in de buurt doorbrengen.

• 08 Augustus 2017 - 09:23

Jacomijn Heupink:

Wat een avonturen zeg!! Je reist zonder dat jullie iets geregeld hebben vooraf? Hoe is de samenstelling van de groep ontstaan? Heel veel plezier!!