Dag 20 Coast Walk Bondi Beach en Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 20 Coast Walk Bondi Beach en Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 20 Coast Walk Bondi Beach en Blue Mountains

16 Augustus 2017 | Australië, Katoomba

Deze ochtend stond er een coast walk op het programma. Net buiten Sydney heb je een aantal prachtige stranden liggen waar langs de kust een wandelroute van zo'n 6 km loopt. Deze loopt van Bondi naar Tamarama, Bronte, Clovelly en Coogee. Hierbij kwam je ook nog over een enorm grote en oude begraafplaats. Het was best een pittige wandeling met veel hoogteverschillen, maar de uitzichtpunten maakten het goed. Iedere keer als je een hoek om liep was het weer prachtig: de zee, de rotspartijen, kliffen, bergen en huizen. Bijzonder ook waren de 2 zwembaden die pal aan/iets boven de zee liggen. Met een beetje golven slaat het zeewater erin. Na een snelle lunch (voor mij en Renate bij de subway) reden we naar de Blue Mountains. Ze dachten dat het een uurtje zou zijn, maar inclusief wat omrijden was het toch wel bijna de 3 uur die ik had gelezen. We stopten nog even bij het infocentrum voor wat tips. Anna wilde graag een stuk lopen met alle spullen, daar kamperen en morgen terug. Daar was het echter al te laat voor. We reden verder door enkele kleine dorpjes en ik verbaasde me over het aantal huizen en mensen die hier blijkbaar wonen. Katoomba is een leuk oud dorp waar je het mooiste viewpoint hebt: the Three Sisters. Dit is een rotsformatie van 3 rotsen die boven de Jamison-vallei uittorenen. Het is een van de bekendste attracties van de Blue Mountains. De namen van de zusters zijn Meehni (922 m), Wimlah (918 m) en Gunnedoo (906 m). Een prachtig gezicht met daaromheen de vallei en de dichtbegroeide bergen. De avonden maakte het af. Het heeft veel weg van the Three Rondavels in Zuid-Afrika. Het is hier wel ineens 10 graden kouder dan in Sydney. De lange broek en bergschoenen moeten weer aan. Er staat ook een pittig windje. Nog net voor het donker reden we de Megalong Valley in om de tenten op een gratis 'camping' te zetten, Old Ford reserve. Nu is het echt koud, zo rond de 3 graden.... brrr. Richting Melbourne is het niet veel beter, maar 2 nachten is te overzien. Qua eten is het restjes opmaken. Vandaag aten we nog een keer wraps bij het kampvuur onder de sterrenhemel. Wat mij betreft het leukste en mooiste onderdeel van het kamperen. Een aantal hadden even het plan om buiten te slapen, maar deden dit toch maar niet. Het wordt in Australië ook afgeraden gezien de kruipende beesten, lees spinnen en slangen, hier. In de tent liggen we ook nog redelijk beschut. Het scheve terrein hier is wel lastig. We rollen half de tent uit, maar ach morgen trekken we toch weer verder.
Morgen staat er een fikse wandeling op de planning. En daarna rijden we zo ver mogelijk maar Melbourne, nog zo'n 900 km. Vanmiddag zag ik dat je hier in de buurt ook kan paardrijden. Super gaaf natuurlijk, dus ik ga morgenochtend nog even kijken of dat voor mij een optie is.