Dag 18 reisdag richting Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 18 reisdag richting Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 18 reisdag richting Sydney

14 Augustus 2017 | Australië, Sydney

Wat een bijzonder weekend bij bijzondere mensen hebben wij gehad. Gek en jammer om dan weer afscheid te nemen. Maar we hebben een plek waar wij en andere reizigers altijd naar terug mogen keren. Er stond nog een geweldig ontbijt klaar van toast, scrambled eggs en witte bonen in tomatensaus en vlees. Freddy liet me de mooie rivier nog zien bij zonsopkomst en er werden nog wat groepsfoto's op de veranda gemaakt. Toen was het voor ons echt tijd om verder te rijden richting Sydney. Beetje muziek luisteren, kletsen, eten, typen, lezen, naar buiten kijken en dan gaat de dag wel voorbij. Qua landschap niet veel bijzonders. Vooral veel snelweg vandaag. Toen we al bijna bij Sydney waren ging Jaco bellen naar de enigste camping van de stad. Die bleek vol. Daarom zijn we snel gaan zoeken naar een hostel. Lang leve booking.com, een niet te duur hostel vlakbij het stadscentrum. De kamers zijn niet groot, maar wel prima voor 2 nachten. Binnen slapen in een bed is al luxe. De auto's moesten wat verderop geparkeerd worden, wat Jaco en Cornelis op zich namen. De rest ging koken. Opnieuw smullen we van een lekkere curry. Daarna wilden we uiteraard de stad nog in. Ik vond het heel bijzonder om voor het eerst echt door Sydney te wandelen. Het is een prachtige stad, schoon, veel groen waaronder palmbomen, een botanische tuin, de prachtige haven, georganiseerd verkeer met redelijk veel taxi's, grote/hoge maar toch mooie gebouwen en een aantal authentieke gebouwen. En natuurlijk het opera house en de Harbor Bridge. Deze twee laatsten waren het einddoel van vandaag, zo'n 30 min lopen. Wat geweldig zeg als je zo komt aanlopen en die 2 highlights liggen er zo prachtig beschenen bij. We hadden wat tijd om rond te lopen en foto's te maken. Het was bizar hoe rustig het eigenlijk was, ik had hordes toeristen verwacht,  maar niks van dat alles. Ook in de stad zelf was het rustig. We hebben wat gedronken in een pub en toen was het ook al tijd om terug te gaan. Terwijl we door het park terug liepen zagen we nog een aantal buidelratten.
Morgen gaan we met de veerboot naar Manley, een prachtige plek met strand. Daarna zijn we vrij om dingen zelf of in kleine groepjes te doen.