Dag 38. Bovu Island, Curreo Market (18 augustus) - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 38. Bovu Island, Curreo Market (18 augustus) - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 38. Bovu Island, Curreo Market (18 augustus)

Blijf op de hoogte en volg Marije

18 Augustus 2013 | Zambia, Livingstone

Vannacht echt heerlijk geslapen, onze laatste nacht alweer op het prachtige Bovu Island. Om 6.45 werd ik zeer uitgerust wakker en een uurtje later zat ik nog even te genieten op ons zandstrandje van het prachtige uitzicht over de Zambezi en het bijzondere Afrikaanse landschap, vooral de bijzondere bomen en zijn mooie dorheid. Wat ga ik dat missen straks! We zouden om 10.00 zouden we weer vertrekken met de truck naar Livingstone, maar voor die tijd nog snel een korte wandeling gemaakt over het eiland. De route was eigenlijk niet zo mooi als ik had gedacht, je zag vooral de bush en heel veel vliegen. Hippo’s of uitzicht op de Zambezi vanaf een andere kant heb ik niet gezien. Na weer een fantastische rit in de open truck waren we rond 11.30 weer terug bij Livingstone Backpacker, de lodge. Net op tijd om de vier Engelse meiden; Emily, Alice, Frances en Sophie uit te zwaaien. Tot een uurtje of 4 lekker bij het zwembad gelezen en een echte cappuccino van Kubu café gedronken. De oploskoffie hier heeft niks weg van een echte koffie. Met Noortje heb ik daarna nog 2 uur doorgebracht op de Curreo (souvenir) Market. Voor haar was het alweer de laatste dag hier en ook voor mij komt het einde van deze geweldige reis in zicht. Zo’n 60 winkeltjes van binnen gezien en dan ook zo’n 60 keer onze naam kunnen vertellen, uit welk land we komen en uiteraard weer tig keer gehoord: ‘Hello, you are my sister from an other mother. Maar de verkooppraatjes hebben misschien toch geholpen, want onze tassen waren niet meer leeg toen we uiteindelijk weer terug liepen. Het was erg gezellig en we hebben geweldige kunnen afdingen etc. We waren net op tijd terug om met een groepje mee uit eten te gaan bij Ocean Basket, een visrestaurant. Anderhalf uur op een droge vis moeten wachten was een beetje een tegenvaller, maar het gezelschap maakte het goed. De vis van Noortje en de sushi van de rest was gelukkig allemaal wel erg lekker. Door deze vreselijk lange wachttijd mijn telefoongesprek met Omi weer moeten uitstellen, er rust geen zegen op onze telefoontjes geloof ik, haha. Om 21.45 eindelijk terug en veel meer dan het inladen van al mijn foto’s van dit weekend en een begin maken met het uittypen van mijn blog deed ik dan ook niet meer.

  • 19 Augustus 2013 - 22:31

    Thera:

    Dag lieverd, goed om jouw positieve blogs te lezen vanaf Kreta. Grappige overeenkomst hebben we, hier wordt ons in winkeltjes en restaurantjes ook steeds gevraagd naar waar we vandaan komen. En doen ze super aardig om je maar binnen te krijgen. Het begint hier alleen wel wat te irriteren. Hoop dat jij daar geen last van hebt! Liefs mama

  • 19 Augustus 2013 - 22:34

    Marije Melaard:

    afdingen ?? jij ?? goed zo.
    papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Ik ben Marije, 24 en werkzaam als orthopedagoog. Op deze blog zal ik reisverslagen gaan bijhouden. Mijn eerste echte reis was in 2013, namelijk 6 weken vrijwilligerswerk in Zambia! In 2014 ben ik met een vriendin op rondreis door Peru geweest. De zomer van 2015 hebben we met ons gezin doorgebracht in Zuid-Afrika.

Actief sinds 13 Mei 2013
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 62458

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Rondreis oost- en midden Australië 2017

24 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

Vrijwilligerswerk en rondreis Vietnam 2016

07 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Rondreis Zuid-Afrika 2015

13 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Rondreis Peru 2014

11 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Vrijwilligerswerk Livingstone, Zambia 2013

Landen bezocht: