Dag 2. Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 2. Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 2. Great Ocean Road

Blijf op de hoogte en volg Marije

29 Juli 2017 | Australië, Melbourne

Nou dat was een bijzondere ervaring, in een vliegveldhal slapen. Echt lekker slapen is niet gelukt. Ik werd vaak wakker van langslopende en lachende mensen. We trokken wel bekijks zullen we maar zeggen. Om 5.30 uur ben ik opgestaan en zijn Lianne en ik primitief ons haar gaan wassen in de wasbakken bij de toiletten en ons wat op gaan frissen en spullen inpakken. Om 7.00 stonden we buiten te wachten op de shuttlebus naar het autoverhuurbedrijf. Je merkte meteen dat het hier winter is: een mega harde wind en koud! Ik ben echt blij met mijn meegebrachte winterjas. We haalden de auto's op en begaven ons voor het eerst op de Australische weg. Cornelis en Jaco zijn de hoofdbestuurders. Ze moesten natuurlijk even wennen aan het links rijden en alles in spiegelbeeld, wat zorgde voor hilariteit toen ruitenwissers ipv de knipperlichten aan gingen. We zijn eerst maar even  boodschappen gaan doen in een grote supermarkt en om 10.00 reden we de weg op richting the Great Ocean Road. Al snel trok het mooie Australische landschap voorbij: glooiend en boeren landschap met af en toe een dorpje. De uitgestrektheid is prachtig. Maar ineens rijd je dan in een dichtbegroeid bos en na 2 uur rijden doemde de prachtige kustlijn voor ons op! De eerste stop Apollo bay, een prachtige baai. De wind was koud maar het zonnetje scheen en de eerste foto's konden gemaakt worden. We reden weer verder langs de geweldige kustlijn en stopten na een tijdje voor een simpele lunch met prachtig uitzicht. We vervolgden onze weg en sloegen even af een bosje in waar regelmatig wilde koala's zouden moeten zitten. Nog geen 5 seconden later had ik de eerste gespot, echt heel bijzonder! Snel de auto's uit en toen ontdekte ik er nog 2. Ze zaten vrij hoog in de bomen maar duidelijk herkenbaar. Een man die ook stopte vertelde dat hij nog maar 2 keer eerder wilde koala's had gezien. Echt wel bijzonder dus. De volgende stop was de Twaalf Apostelen. Een aantal rotsen die uit de zee opdoemen. Helaas was de lucht inmiddels betrokken maar het uitzicht was nog steeds fenomenaal.  Toen we terug liepen naar de auto's en ik iets achter de rest aan kwam spotte ik nog een Wallaby in het struikgewas, een kleine soort kangaroo,  super gaaf! We stopten bij nog 2 mooie uitkijkpunten en reden nog een stuk noordwaarts om vast wat kilometers te maken. Helaas begon het te regenen. Gelukkig vonden we in het dorpje Hawkesdale een kampeerplek met een overkapping. Daar konden we droog koken en de tenten droog en op het beton opzetten. Er waren zelfs normale stoelen en 2 toiletten met kleine wasbak aanwezig. Luxe dus. Het was een bijzondere ervaring om een lekkere curry met rijst klaar te maken met beperkte gereedschappen. De mannen zorgen voor het uitladen van de auto's en het gas, Renate zette de tenten op en de rest hield zich met het eten bezig. We hebben echt gesmuld en na het eten en een kopje thee kropen we allemaal met z'n tweeën onze tent in, in mijn geval met thermokleding, pyjama en dik vest aan. Ik hoop dat ik het niet koud krijg op die manier. Hoodlampje bij de hand voor als je eruit moet, echt grappig.
Morgen kijken we even wat we doen. In principe is zondag een rustdag maar als het weer regent dan trekken we vast verder noordwaarts het mooie weer tegemoet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Ik ben Marije, 24 en werkzaam als orthopedagoog. Op deze blog zal ik reisverslagen gaan bijhouden. Mijn eerste echte reis was in 2013, namelijk 6 weken vrijwilligerswerk in Zambia! In 2014 ben ik met een vriendin op rondreis door Peru geweest. De zomer van 2015 hebben we met ons gezin doorgebracht in Zuid-Afrika.

Actief sinds 13 Mei 2013
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 62466

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Rondreis oost- en midden Australië 2017

24 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

Vrijwilligerswerk en rondreis Vietnam 2016

07 Juli 2015 - 29 Juli 2015

Rondreis Zuid-Afrika 2015

13 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Rondreis Peru 2014

11 Juli 2013 - 27 Augustus 2013

Vrijwilligerswerk Livingstone, Zambia 2013

Landen bezocht: