Dag 8 reisdag richting Mount Isa - Reisverslag uit Lawn Hill, Verenigde Staten van Marije Melaard - WaarBenJij.nu Dag 8 reisdag richting Mount Isa - Reisverslag uit Lawn Hill, Verenigde Staten van Marije Melaard - WaarBenJij.nu

Dag 8 reisdag richting Mount Isa

04 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Lawn Hill

De nachten worden steeds beter. Nu hoefde ik er niet eens uit en heb ik mooi 8 uur geslapen. Er waren twee douches op het terrein en die hebben Renate en ik geclaimd (nee hoor, verder wilde niemand). Wat genieten weer zeg! Om 7.30 zaten we in de auto naar Alice Springs. Daar konden we tanken en ontbijtboodschappen en gewone boodschappen inslaan. Enorme supermarkten hebben ze hier. We vervolgden onze weg richting de oostkust. We zagen verschillende prachtige grote roofvogels. Na de lunch bij een camping, waar een aantal anderen nog douchten, stopten we nog voor een korte wandeling tussen enorme stenen, een soort hunebedden maar dan anders, de Devils Marbles genaamd. De korte broek kon ook voor het eerst aan, heerlijk! Wel een beetje jammer om dan de rest van de dag in de auto te zitten, maar niks aan te doen dat hoort erbij. De leuke gesprekken, muziek en een goed boek maken dat de tijd toch snel gaat. Tegen 17.15 uur stopten we bij een roadhouse om te overleggen wat we zouden doen. We kozen ervoor daar te koken en daarna in het donker nog een stukje verder te rijden, zodat we zondag aan de kust zijn en op het strand onze rustdag kunnen houden. We kookten pilaf net naast het tankstation en roadhouse onder een paar grote bomen op het grasveld. Met de ondergaande zon zaten wij te smikkelen, toch weer heel bijzonder als je er even bij stil staat. Het weer is hier een stuk beter, we zaten nog in de korte broek en zonder jas buiten! Om 19.00 was de afwas klaar en vervolgden we onze weg. We zagen verschillende kleine bosbrandjes langs de kant van de weg en verderop in het veld. Gelukkig geen kangoeroes voor de auto gehad. Om 22.00 uur zijn we de weg afgegaan en weer in de middel of niks gaan staan, of beter gezegd achter een hek op een zandweg. Vond ik persoonlijk wel een beetje gevaarlijk,  maar goed op hoop van zegen. Ook de bosbranden van eerder die avond kon ik niet helemaal loslaten. Maar goed, tentjes opzetten en hup zo de slaapzak in.
Morgen vertrekken we vroeg want we moeten nog dik 1000 kilometer zien te maken en dan zijn we bij de kust. Dat betekent ook dat we al ongeveer 2/3 van de reis kilometers gemaakt hebben. Ook een prettig idee.

• 05 Augustus 2017 - 08:54

Omijet:

Goedemorgen lieverd. Zit ik hier met de Stentor op schoot, dicht geslagen natuurlijk want jouw "verslagen" te lezen is veeeel belangrijker. Weer mee kunnen genieten hoor.

• 05 Augustus 2017 - 09:36

Agnes:

Hi Marije, leuk om al lezend weer een beetje met je mee te reizen... Genieten doe je al, maar ik wens je toch nog een hele mooie vakantie en veilig vervolg van je reis toe. Groetjes, Agnes